דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת אקווריום צמחייה לאוטק 

מאת    [ 12/01/2012 ]

מילים במאמר: 935   [ נצפה 7209 פעמים ]

הקמת אקווריום צמחייה  בפעם הראשונה יכולה להיות משימה מרתיעה. יש המון מידע שם בחוץ ברשת אבל אין שום ספרייה של "כל מה שאתה צריך לדעת" עם המדריכים את כל המידע יחד במקום אחד.

בנוסף יש כמה פורומים רבה מידע על אקווריום צמחייה, תוכלו תמיד למצוא הרבה מידע סותר בפורומים מה שהופך את זה אפילו יותר מבלבל עבור הקמה חדשה של אקווריום צמחייה לאוטק. 

אמנם יש כמה ספרים גדולה לחובבי אקווריום צמחייה, אך האדם הממוצע מחפש ההתקנה מהירה של אקווריום צמחייה אין זמן לקרוא ספרים שלמים לפני ההתקנה האקווריום שלהם. זו הייתה המוטיבציה לי לשים את המדריך הזה יחד.

הייתי  חדש בצמחי מים עד לא מזמן ואני ביליתי חודשים רבים סורקים בפורומים באינטרנט, ספרים ומשאבים אחרים כדי להבין את כל זה כתבתי את המאמר הזה כדי לאסוף את המחשבות שלי ואת כל מה שלמדתי, ואז לעזור לאנשים אחרים כמוני ... אלה שהיו רק מתחיל להשתכשך בעולם המרתק של אקווריום צמחייה. מאמר זה אמור לתת לך את כל המידע הדרוש לך כדי להבין את המדע של אקווריום צמחייה  כדי לאפשר לך להתחיל תוך כדי שמירה על אצות במינימום .

 הקדמה:


אקווריומי צמחייה לאוטק מתייחסים לאקווריומי צמחייה שאינם אם פחמן דו חמצני (CO2) ולכן אינן מחייבות את כל הציוד מסובך / ציוד / הטרחה שמגיע יחד עם שימוש CO2 באקווריום שלך.

באקווריום אלה מומלץ להשתמש ברמות אור נמוכות יותר מ-"היי טק",  גידול הצמחים בכללי הוא איטי יותר (5 עד 10 פעמים) מאשר אקווריום צמחייה הייטק. 

אם אתה בוחר ללכת עם ההתקנה של אקווריום צמחייה לאוטק או הייטק זה תלוי בשילוב של גורמים כמו המוטיבציה העיקרית שלך / המטרה שלך,  אקווריום צמחייה וכן כמות של זמן, מאמץ ומשאבים שאתה יכול להוציא על האקווריום שלך. לכל שיטה יש את זה הפרו של ונגד זה.

1.1  יתרונות לאוטק

- ללא בדיקה וללא שינויים במים זה אומר שאתה יכול להשאיר את הטנק שלך לבד במשך שבוע או שבועיים והוא יהיה בכושר מצוין.

- גיזום בתדירות הרבה יותר נמוכה בשל צמיחה איטית

-דישון מינון נמוך מאוד, ורק מדי פעם

- אין סיכון של מינון יתר של CO2

- אם יש חוסר איזון כלשהו מתרחש בתוך האקווריום צמחייה (חומרים מזינים, עקבות, ספייק אמוניה פתאומית, צמחי נרקב / מזון), גידול אצות הוא הרבה יותר נמוך מאשר אקווריום הייטק.

 

 


1.2
חסרונות של אקווריום צמחייה לאוטק


- גידול צמחים איטיים יכול להיות משעמם עבור חלק מבעלי אקווריום צמחייה. אם אתם מסוג האנשים שאוהב עיצוב/ גיזום/לזרוע מחדש לעתים קרובות מאוד אז אתה לא יכול ליהנות בשיטה זו באותה מידה.

- זה יכול להיות קשה יותר לגדל סוגים מסוימים של צמחים הם תלויים מאוד אילו רמות CO2 קיימות לגידול צמחים עם זאת רוב הצמחים ניתן לגדל סוגים אלה של טנקים, כולל הרבה שנקרא "אור גבוה" צמחים כמו Glossostigma ו HC.

אם אתה מעדיף את הטכניקה הזו של אקווריום צמחייה הטרחה עבור צמחי מים צריכה להיות סבלנית עדיף לחכות את זה עוד קצת כדי להשיג את המטרות שלך לגבי Aquascaping .


המדע הבסיסי לגבי אקווריום צמחייה


חוסר של  CO2 או רמה נמוכה של CO2  אומר בעיקרון שקצב הגדילה של אקווריומי צמחייה כאלה הוא נמוך יותר מאשר באקווריום צמחייה הייטק. בשל שיעורי צמיחה נמוכים יותר, בשיעור של ספיגת חומרים מזינים על ידי הצמחים,  כתוצאה מכך,  הצמחים יכול לפעמים אפילו לשרוד אך ורק על תזונה סיפק מפסולת דגים מזון נרקב.החיסרון עם להסתמך אך ורק על פסולת דגים ומזון דגים המזינים זה את זה, היחס של N, P, K (חנקן זרחן ואשלגן) סוטים מהפרופורציה והוא יכול לגרום לחוסר איזון תזונתי לאורך זמן. זה יכול להוביל גדילה בצמחים מסוימים וחוסר באחרים ולכן קשה מאוד לגדל סוגים מסוימים של צמחים הרגישים לחוסר מיוחד אחד או יותר של חומרים אלה.

כדי להתגבר על זה, מה אנחנו יכולים לעשות במקום הוא דישום של N, P, K בכמויות קטנות מאוד ולעיתים אנו יכולים לדלג על מינון אחת לכמה חודשים, הצמחים מנצלים את כל החומרים המזינים בעודפי המים

 דרך זו נוכל לשמור על איזון די אמין ללא הגבלת כמות של חומרים מזינים במיכל מתן כל הצמחים לגדול ללא עכבות בכל הקשור מזין.

חשוב לציין כי רמות גבוהות של N, P, K, ו - פה עקבות אינן מובילות אצות. טום באר בדק את זה בהרחבה הוכיח כי זה פשוט לא נכון. מצד שני אפילו כמויות קטנות של אמוניה (סיבות יכול להיות מחזור מיני, ריקבון צמחים, דגים עומס יתר, מסה תכנון לא מספיק), כמו גם תנודות ברמות ה- CO2 (רמות CO2 הנוצרות עקב תנודות נחשבות לאותת נבגי אצות להתחיל גדל) יכול לעורר צמיחת אצות. 

אז אקווריומי צמחייה לאוטק הם בעלי צמחים ואצות הן מוגבלים על ידי רמות CO2 נמוכות. 

ברמות אור נמוכות וחומרים מזינים שאינם מגבילים, הצמחים יכולים להסתגל טוב יותר לתנאים אלה מאשר אצות. חשוב לנו ביומסה גבוהה של צמחיייה במיכל, כך הצמחים יכולים "לעכל" במהירות מחזור גדילה והאמוניה שמוזנת לתוך המערכת של ריקבון המזון / דגים פסולת לא תשפיע.

 


 דברים להיזהר מהם


אין להגדיל את התאורה שלך! רמות האור גבוהה יחד עם רמות CO2 נמוכה יכולה לעשות את תנאים הרבה יותר קלים אצות להסתגל.

צמחים מתקשים להסתגל לתנאי תאורה גבוהה מאשר אצות , CO2 נמוך יכול לעשות הרבה יותר במצבים כאלה. 

מאותה סיבה רבים האנשים מסוגלים לתקן בעיות אצות שלהם בשלבים המוקדמים פשוט על ידי הורדת עוצמת האור שלהם.

אז ודא כי אתה לא תבצע שינויים במים בכלל! הסיבה לכך היא כי במי הברז יהיה כמות שונה של CO2 מומס לעומת מה באקווריום שלך. 

אם אתה מבצע החלפות מים קבוע אתה למעשה גורם לתנודות ברמות CO2 באקווריום אשר מספק סביבה מושלמת אצות להתחיל משגשגת פנימה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב